06-40168835
dana@fotovandana.nl

Professionele foto’s echt onmisbaar op je website?

Voor foto's om trots op te zijn!

Professionele foto’s echt onmisbaar op je website?

makelaar bergt spullen in map op

Zijn professionele foto’s echt onmisbaar op je website?

Tegenwoordig kunnen we allemaal zelf wel foto’s maken met onze mobiel, prima kwaliteit toch? Die kunnen dan toch zo op je website?

Zelf foto maken met smartphoneDat lijkt inderdaad en heel soms is dat ook zo, maar meestal is de foto te laag in kwaliteit van pixels, te donker, te scheef, te nietszeggend etc. Zonde! Want daarmee heb je de eerste indruk die je potentiële klant op je website krijgt, al verspeeld!

Je kan je foto’s voor je website ook halen van websites waar je stockfoto’s kan downloaden om je op te leuken, maar die geven meestal niet de juiste sfeer en werkelijkheid weer van het bedrijf zelf.

Ook zou je ervoor kunnen kiezen om helemaal geen foto’s op je website te plaatsen, vooral niet van jezelf! Maar mensen worden niet alleen klant om jouw product, maar ook om jou als persoon! Die willen ze graag van te voren even zien, dat maakt de stap om contact op te nemen namelijk gemakkelijker… en als je dan daadwerkelijk ‘live’ kennismaakt, hebben ze het idee dat ze je al kennen en gaat de kennismaking als vanzelf! En dan geldt voor iedereen; van boekhouder, coach, aannemer of schilder! Je wilt toch zien met wie je te maken krijgt?

Dus terugkomend op mijn vraag “Zijn professionele foto’s echt onmisbaar op je website?” Ja!!! Jij bent namelijk de ondernemer en dan zal je jezelf moeten laten zien. Zichtbaarheid noem je dat. Ze komen niet vanzelf naar je toe en je wilt toch laten zien wie je bent, wat je doet én dat je een expert en betrouwbaar bent.

Dana, je hebt helemaal gelijk, neem contact met mij op voor een afspraak!

Welke foto’s mogen niet ontbreken op je website?

  1. Op stip nummer 1: van jou en je medewerkers. Dus een profielfoto bij de contactpagina van je website. De mensen willen zien met wie ze te maken hebben en je weet wat ze over die eerste indruk zeggen 😉 Dit kan een “LinkedIn profielfoto” zijn, maar ook een mooie foto van jou in je kantoor, of op een mooie locatie.Lachende ondernemer in gangetje Heiloo
  2. Van je product. Of je nou een interieurbouwer bent, een architect of een boekhouder.. hoe gaaf is het om foto’s te hebben van je eindproduct, om te laten zien wat je doet? Dat spreekt de mensen aan!
  3. Foto’s van je kantoorpand, zodat als je klanten ontvangt, ze dan al eens de buiten- en binnenkant hebben gezien op je website. Voordeel: ze voelen zich meteen op hun gemak als ze bij je op bezoek zijn. Lees hier meer over het belang van goede foto’s van je bedrijfspand.
  4. Sfeerfoto’s: bijvoorbeeld van jou (en medewerkers) aan het werk, interieur foto’s van het kantoor, een close-up van je gereedschap etc. Dit soort foto’s doen het ook super op je social media en op je website. Je eigen ‘stockfoto’s’ zeg maar, maar dan uniek en helemaal over en van jouw bedrijf.

gereedschapskist electromonteur

Naar bedrijfsfotografieNaar vastgoedfotografieNaar interieurfotografie

Hoe begin je?

Een fotoshoot voor je website hoeft helemaal niet zo ingewikkeld te zijn en lang te duren. Neem contact met mij op via de onderstaande button, mail, of bel me gewoon! Samen nemen we door wat voor foto’s je nodig hebt, ik maak vervolgens  een offerte op maat en nadat deze akkoord is, plannen we een datum. Ik geef je van te voren nog tips op gebied van kleding en make-up en als je medewerkers op de foto gaan, maak ik een tekst voor een mail met kleding en make-up tips die je zo kan doorsturen naar de medewerkers. Als de fotoshoot is geweest, ontvang je binnen twee weken een link naar de foto’s waaruit je kan kiezen. Deze check ik nog allemaal en daarna ontvang je de foto’s en kan je ermee aan de slag!

bellen met ouderwetse frisgroene telefoon

 

Wil je dat ook, informeer dan naar de mogelijkheden en neem gerust contact met me op!

 

Yes! Neem contact met mij op en geef me meer informatie!